9. august 2012

René Holten Poulsen undskylder til Eirik Verås Larsen


Selv med egen pressechef og medietræning af DIF og Team Danmark kan det være svært at være i medierne i forbindelse med de olympiske lege.

Det måtte kajakroeren René Holten Poulsen sande, da han fem minutter efter OL-finalen i enerkajak på Eton  Dorney i går blev interviewet af TV2, og i frustation over sin egen præstation kaldte OL-vinderen Eirik Verås Larsen for en "gammel krage".

Foto: Das Büro for Team Danmark
TV2 forelagde udtalelsen overfor Erik, og den olympiske mester svarede, at han godt kunne forstå, at det måtte være svært at blive slået, men at de unges tid nok skal komme. 

Og ser man på aldersfordelingen i OL-finalen, så var guldvinderen 36 år, sølvvinderen 30 år og bronzevinderen 29 år. 

René Holten Poulsen er selv 23 år og kun to andre roere var yngre end ham i OL-finalen.

På sin Facebookside skrev René Holten Poulsen i går aftes om udtalelserne til TV2:

- Kære Eirik Verås Larsen:  Du er manden! I al min frustration over mig selv på 4. pladsen i den olympiske K1 1,000 meter brugte jeg ikke særlige pæne ord om Eirik.

- Jeg har altid haft og har stadig den største respekt for Erik og hans resultater. Han er ældre end mig, men er også en af de bedste, der nogensinde har været i K1 1,000 meter. Og jeg er en stor fan af manden, skriver René Holten Poulsen på Facebook.

- Fem minutter efter den største skuffelse i min karriere blev jeg spurgt om mit løb, og jeg tænkte ikke klart, fordi jeg var ked af mit resultat i dag.

René Poulsen undskylder til
Eirik Verås Larsen på sin Facebookside.
- Jeg troede virkelig, at jeg kunne vinde i dag. Men hvis nogen skulle slå mig, er jeg glad for at det er disse gutter: Alle nogle af de største nogensinde.

Eirik Verås Larsen, 2x olympisk mester (+ 1 bronze og 1 sølv), Adam Van Koeverden, 1 x  olympisk mester (+1 bronze og 2 sølv), Max Hoff, 1 x OL-bronze og 4x VM titler i K1 og K4 inden for de sidste 4 år, og desuden verdensrekordindehaver.

- Og en særlig tak til Anders Gustafsson for den ekstra lille dyst i slutningen af løbet. (Anders, der i øvrigt er 2 x VM sølvmedaljevinder ved 1000 m K1).

I morgen er det K4 1000 m, og jeg vil give det mit bedste, meldte René Holten Poulsen ud på Facebook.

Eirik Verås Larsens OL-guldmedalje i London bliver i øvrigt afslutningen på hans fantastiske karriere. 

- Nok er nok. Jeg ved, hvor meget jeg må træne for at opnå dette, sagde Eirik efter OL-triumfen til den norske avis VG. Guldvinderen fra OL i Athen lykkes ikke at forsvare medaljen i Beijing, men i går i London lykkedes det.

Nogle uger før OL-finalen i går præsterede Eirik iøvrigt tider, som hans træner Tom Selvik valgte at lyve om, da en journalist spurgte ind til Eiriks træningstider på Årungen lidt udenfor Oslo. Vi havde ikke mod til at sige det, fortalte Tom Selvik til VG i går.

- Det har været vigtigt, at bruge nye ting i træningen. Bl.a. kajakergometer men der er også lagt meget fokus på at træne hurtighed, fortalte træneren. 

- Vi vidste jo godt, at en gammel mand ikke bliver hurtigere med årene, fortalte Tom Selvik til avisen i går.

Resultater K1 1000 meter, OL London 2012:

Resultater fra OL-finalen i K1 1000 meter.
 Kilde: www.london2012.com