20. august 2011

Trist finale for firerkajakken ved VM

Selv om den danske firerkajak i går var optimistiske efter kvalifikationen til VM-finalen, så kunne roerne idag i Ungarn kun omsætte troen til en beskeden 9. plads i 1000-meter finalen.

- Det er lidt en roller coaster hernede, karakteriserer sportschef Mikkel von Seelen dagen for de danske roere.

Og ærgrelsen er tydelig også hos forbundet og roerne.

- En trist finale og 9. plads til K4, intet fungerede tilsyneladende, lyder meldingen på forbundets Facebookside om dagens løb.

Og René Poulsen har heller ikke nogen forklaring på det triste udfald af VM-finalen i firerkajakken, og hvad der gjorde forskellen på dagens løb og løbet i går.

- Det er lidt svært at sige, for jeg ved ikke rigtig, hvad det var. Det har været lidt op og ned. Men det er svært at lave om på nu, siger René Poulsen.

Uanset udfaldet af dagens VM-finale, har båden i går dog kvalificeret sig til OL.

- K4'eren giver ihvertfald mulighed for at jeg kan ro K1 ved OL. Danmarks Olympiske Komité skal sige god for at jeg kan ro begge dele, men jeg tror ikke det er det store problem. Eller jeg håber det ikke, lyder det fra René Poulsen.

Du kan se VM-finalen med den danske firerkajak her: