16. december 2011

Årets kajakvideo 2011: Kraftcenter Silkeborg i Italien

Så er stemmerne talt op, og Niklas M. Hansens video fra KCS træningslejr i Italien blev en klar vinder med 56% af stemmerne i kampen om at blive åretrs kajakvideo 2011.

Resultaterne af videoafstemningen blev:

Video nr. 6 (56% af stemmerne) filmet og redigeret af Niklas M. Hansen m.fl.
Video nr. 4 (11% af stemmerne)
Video nr. 1 (10% af stemmerne)

I alt stemte 160 personer.

Niklas M. Hansen fra Silkeborg fortæller, at vinderfilmen fra Italien er filmet af ham selv og af Finn Pape. Der er brugt et Sony Handycam kamera, og der er lagt cirka 3-4 timer i selve redigeringen.

- Jeg stræber efter at blive bedre til at redigere og laver film som folk syntes er sjove, nye eller bare pæne at se på. Og jeg syntes da selv, at man kan se udvikling i mine film fra nogle at de første til nogle at de nyeste, jeg har redigeret. Nu er jeg bedre til selve sammenklipningen, lysændringer og forskellige special effects, siger han.

"Kajaksporten i fokus" glæder sig til også i 2012 at kunne vise en masse danske kajakfilm på bloggen og håber, at der fortsat bliver filmet løs fra træning, stævner og ture.

Du kan herunder se de 3 mest populære kajakvideoer fra 2011, som afstemningen på Kajaksporten i fokus har resulteret i:

Video nr. 6: Niklas M. Hansen, KCS i Italien



Du kan se en lang række andre kajakvideoer fra Niklas M. Hansen her

Video nr. 4: René Poulsen, Florida Spring 2011



Video nr. 1 : René Olsen, VM i Singapore