4. oktober 2011

Birgit Pontoppidan: Målet er en top 5 placering ved VM

Sidste år vandt Birgit Pontoppidan (th.) VM-sølv i toerkajak. I år er hun i Singapore  til start
med en ny VM-makker, nemlig Maribos Sofie Aastrand Jørgensen.

Om lidt over to uger afvikles VM marathon i Singapore med dansk deltagelse i flere klasser.

Blandt deltagerne er Gladsaxes Birgit Pontoppidan, der sidste år vandt VM-sølv med Jeanette Løvborg, men nu ror med Sofie Aastrand Jørgensen i toerkajakken. Samtidig stiller Gladsaxe-roeren også op i enerkajak i seniorklassen.

- Det er svært at udtale sig om en helt præcis målsætning, før man har set startlisten, siger Birgit Pontoppidan. Og den ser vi nok først dernede, fortæller hun.

- Jeg kan dog godt sige, at min egen målsætning er at lave en top 5 placering i både K2 og K1, som jeg synes er en fornuftig målsætning, taget i betragtning af mine hidtidige resultater, siger hun.

- De sidste to uger er mine VM-forberedelser gået godt. Jeg får trænet en god mængde og føler, at min grundform er ved at være, hvor den næsten ikke kan blive bedre.

- I løbet af en almindelig uge har jeg flere forskellige træningsmakkere, som alle sammen bidrager med noget forskelligt input i min træning, fortæller hun.

- Det fornemme efterårsvejr har gjort det helt væsentlig lettere at holde ud så længe, som denne sæson kommer til at vare, siger hun og glæder sig til VM-afrejsen om ganske kort tid.