5. oktober 2011

Sofie Aastrand Jørgensen: Jeg giver den fuld skrue til VM

Sofie Aastrand Jørgensen (forrest) glæder sig til VM marathon i Singapore og er klar til at give den fuld skrue.

Om lidt over en uge rejser Maribos Sofie Aastrand Jørgensen til Singapore for at deltage i VM-marathon. Hun stiller op i både enerkajak i U23-klassen og i toerkajak i seniorklassen sammen med Birgit Pontoppidan fra Gladsaxe.

Kajakkerne er for længst sendt afsted med containerskib til Singapore, og afsendelsen skete allerede efter VM sprint i Ungarn. Nu er ventetiden til årets VM på marathondistancen snart slut og den lange sæsons store højdepunkt nærmer sig.

- Mine forberedelser har været gode. Jeg har rejst lidt rundt i Danmark for at få nogle forskellige personer at træne med frem mod VM, og de har hjulpet mig meget, fortæller Sofie Aastrand Jørgensen.

- Nu foregår resten af min træning hjemme på Maribo sø for at holde min træning simpel og uden for meget stress omkring, siger hun.

- Jeg ser frem til at opleve konkurrencen i et ikke-europæisk land. Det har jeg aldrig prøvet før, og jeg ser frem til at ro enerkajak første gang til et VM, og virkelig give den fuld skrue til det sidste stævne i år.

Og hendes forventninger er på forhånd klare.

- Jeg forventer mig et godt løb, hvor jeg har kæmpet hele vejen og er tilfreds med det jeg har opnået, lyder det fra Maribo-pigen, der tidligere på sæsonen vandt U23 EM i enerkajak.