19. august 2011

God VM-start for Henriette Engel Hansen




Henriette Engel Hansen fik en god start ved VM. Foto: DKF
   


Det blev en god start for danske Henriette Engel Hansen ved VM i Ungarn i enerkajak over 500 meter i dag.

Den danske landsholdsroer kunne i sit indledende heat sikkert tage sejren hjem i tiden 1:58.946 foran svenske Sofia Paldanius og er nu klar til semifinalen.

På forhånd havde den danske landsholdsroer gjort forventningerne klar:

- Det bliver så fedt at komme igang, fortæller hun på sin hjemmeside. Jeg glæder mig virkelig nu. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal forvente. Det er næsten to måneder siden, at jeg sidst var i konkurrence, så det første løb skal bruges på at komme ind i rytmen igen, siger hun.

- Det vigtigste løb er klart min semi i morgen, hvor jeg skal blive top 2, siger Henriette Engel Hansen.



Resultaterne fra det indledende heat i dame K1 500 meter