21. august 2011

Henriette Engel Hansen: Det blev ikke lige min dag

Foto: Jens Thybo
- Det blev ikke lige min dag. Ovenpå den fantastiske lettelse igår ved det gode løb i min semifinale og OL kvalifikationen, formåede jeg ikke at levere varen idag. Jeg forsøgte ellers fra igår aftes at lægge glæden til side og fokusere på jobbet idag, fortæller hun på sin hjemmeside.

Men jeg tror simpelthen, at jeg blev for overspændt. Jeg var inderst inde lettet over kvalifikationen, men ville bare så gerne have den medalje, jeg følte, at jeg blev snydt for til EM. Men på en eller anden måde kulminerede det hele i et nærmest blackout i finalen. Det føltes som om, at alt bare kørte i slowmotion og at jeg ikke rigtig var til stede.

Jeg har efter løbet skulle bruge noget tid på at komme mig. Jeg er stadig rigtig ked af ikke at præstere idag - jeg var ikke en gang i nærheden af en præstation, som jeg selv føler at kunne være bekendt. Mange vil nok sige, at det er da lige meget, du er jo OL kval'et, men det er ikke længere godt nok i min verden.

 Jeg tog medalje til begge World Cups i år og blev trods sygdom nr. 4 til EM, så målsætningen var klart minimum en femte plads til VM og helst en medalje.

Når men sket er sket. OL kvalifikationen er i hus og der er nu lang tid til OL til at forberede mig på det, der sker i London 2012.

I næste weekend skal jeg ro DM i Holstebro og den 31. august rejser jeg til London for at teste det olympiske anlæg til en såkaldt olympisk test event, der forløber fra den 1. sept. til 4. sept. Derefter holder jeg en lille træningspause og forventer at starte træningen op igen i midt/slutningen af september.


Resultater fra VM sprint 2011 K1 500 meter.