21. maj 2011

Henriette Engel Hansen rigtig glad for World Cup-medalje


Henriette Engel Hansen glæder siger over dagens World Cup sølvmedalje,
og konkluderer, at hun er på rette vej i forhold til VM i august,
hvor de eftertragtede Ol-billetter står på spil.
 Årets første internationale styrkeprøve for de danske kajakroere gav i den grad bonus for Henriette Engel Hansen i kvindernes enerkajak over 500 meter.

- Det var et mere veldisponeret løb end jeg plejer, slår hun fast efter at en sølvmedalje var roet i hus.  Jeg lå forrest en stor del af vejen, og var derfor først lidt ærgelig over ikke at vinde. Men jeg er meget glad for medaljen nu, fortæller Henriette Engel Hansen fra Tjekkiet.
 
- Jeg havde jo hurtigste tid i mit heat og i semifinalen, så selvfølgelig vidste jeg, at der var en chance, og resultatet betyder, at jeg er på rette vej i forhold til VM i Szeged, fortæller hun.
 
Også sportschef Mikkel von Seelen glæder sig over de flotte resultater i Tjekkiet.
 
-  Flere af danske roere har efter de første finaler i Tjekkiet nu fået slået et navn ekstra godt fast, og der er i flere internationale kredse allerede blevet lagt mærke til de danske resultater, fortæller han.

Det er ikke ret mange måneder siden, at to nye landstrænere trådte til, og med resultaterne i Tjekkiet ved sæsonstarten, har Martin Hald og Martin Hunter fået noget, der ligner en drømmestart.

- Jeg har inden sæsonstarten haft en idé om, at det generelt er gået godt for vores roere i forberedelserne. Samtidig er det jo også vigtigt ikke at peake for tidligt på sæsonen, men det er der styr på, fortæller en glad sportschef efter dagens triumfer i Tjekkiet.

- Vi er meget tilfredse med de to nye landstrænere, og det giver noget gejst på holdet, at alle kan se, at det allerede fungerer, siger sportschef Mikkel von Seelen.

Målfoto fra Henriette Engel Hansens sølv-løb.