29. maj 2011

Jimmy Bøjesen: Jeg ser stadig kun mig selv som lidt af en knægt i det her selskab



De danske herrer sluttede World Cup stævnet i Duisburg af på fornemste vis med en 4. plads i 4 x 200 meter stafetten.

- Jeg er meget tilfreds med min 200 meter finale i morges, hvor det gik over alle forventninger. Men jeg er lidt skuffet over stafetten, for jeg var sikker på, at vi kunne tage medalje, fortæller Jimmy Bøjesen.

Men samlet set er han meget tilfreds med udbyttet fra World Cup-deltagelsen.

- Jeg ser stadig kun mig selv som lidt af en knægt i det her selskab og føler, at jeg udvikler mig hver gang jeg ror et løb, og jeg slog jo f.eks. også canadieren i stafet-finalen, fortæller Jimmy Bøjesen.

Trods de flotte resultater i både K1 og i 4 x 200meter stafet, så er det fortsat OL-kvalifikationen i enerkajak, der er hovedmålet.

- Vi har jo allesammen 100 procent fokus på at kvalificere os til OL, men det er altid sjovt at ro en stafet, så jeg kunne godt forestille mig, at vi slutter VM af med stafet, siger Jimmy Bøjesen.