20. juni 2011

Henriette Engel Hansen hentede 4. plads ved EM i kajak


Foto: Vajda

Ved årets EM sprint i Serbien stod den på deltagelse i både 200 meter og 500 meter for Henriette Engel Hansen. Med en enorm varme, var der store udfordringer både på og uden for banerne for de danske roere.

 Alligevel lykkedes det den danske landsholdsroere at ro sig i A-finalen på 500 meter distancen og gøre en god figur.

- Det blev dog ikke helt det EM, jeg havde håbet på, fortæller Henriette Engel Hansen på side hjemmeside.  Ja jeg blev nr. 4 flere vil sikkert sige, det er da flot, idet det er mit til dato bedste resultat til EM, siger hun.

- Men jeg havde et rigtig skidt løb eller rettere løbet var ikke dårligt, min raceplan virkede, men jeg fik græs på spidsen i omkring 200 m af løbet og tabte en del power. Jeg forsøgte at holde båden kørene, selvom det var tungt.

- Jeg glæder mig nu rigtig meget til at komme hjem til en længere træningsperiode samt til VM i Szeged, hvor forholdene som regel altid er i top, siger Henriette Engel.

Den kommende periode frem mod VM bliver alt fokus på træning og optimering mod VM. Det betyder masser af træning, træningslejre og restitution. Det bliver en rigtig spændende periode, men jeg tror også, at det er vigtigt, selvom VM er OL kvalifikation at fokusere på en god præstation til VM og ikke blot tænke kvalifikation.

Allerede nu er folk maksimalt fokuseret på VM og OL kvalifikation Det gør bare, at spændingsniveauet mod VM bliver tårn højt og kan risikere at få det hele til at vælte.



Se resultatlisten her:

http://ec2011.sportline.hu/en/race/?race_id=2765&next_id=2616&prev_id=2628