18. februar 2012

30 roere gør klar til sæsonstarten i Sevilla


Kraftcenter Lollands træningslejr i Sevilla har givet 30 roere optimale muligheder for at træne, mens det meste af det danske rovand er præget af kulde og is. Udover Maribos egne roere er også en del andre roere fra andre klubber med på træningslejren i Sevilla.

- Træningen på vandet har foregået i grupper, efter hvor hurtigt vi roede. Og det har været fedt i den uge, der lige er gået, fordi fem KC Gladsaxe-piger kom og trænede med os. Så når vi ikke lå i grupper, var vi 10 piger der kunne træne sammen, fortæller Sofie Aastrand Jørgensen. 

- Vi har roet mange kilometer ved at ro 3*25min eller 100 min. eller 120 min. aktivt. Det har været sådan det ene pas, hvor det andet pas har været mellem 2-6 min. højt, hvor vi har ligget på siden af hinanden.

- På land har vi spillet fodbold eller løbet som kondition, hvor vi skiftes hver anden dag. Og så vægttræner vi tre gange om ugen, fortæller Maribo-pigen.

- Vejret er lige fra hue og ro handsker til shorts. Men blæst har vi kun haft et enkelt par dage. Og på de første to uger har jeg da roet 330 km., siger Sofie Aastrand Jørgensen.