
Kortene bliver solgt i pakker, og man kan så samle dem som de kendte
fodboldkort. Derudover har OL-kortene også et spilelement - ligesom de gode
gamle bilkort. I stedet for kilometer i timen og kubik kan man dyste i
kategorier som OL-deltagernes styrke, udholdenhed, teknik og taktik, men også
læse mere om forbundene i Danmarks Idræts-Forbund eller få en OL-tatovering.
I første omgang er der trykt en million samlekort, og for hver solgt kortpakke
går der en krone til at gøre unge OL-talenter endnu bedre, så de forhåbentlig er
klar til at kæmpe for guld til Danmark ved OL i Brasilien i 2016.
Kortene bliver solgt i en række butikker, blandt andet flere af Dansk Supermarkeds butikker, hos boghandlere og legetøjsbutikker.

Ser man nærmere på René Poulsens OL-kort, så kan man læse at han tidligere også har dyrket både skydning, gymnastik og badminton!
Det er den tidligere danske landstræner i kano og kajak Morten Schram Rodtwitt, der har været med til at udvikle konceptet.
- Målet med samlekortene er blandt andet at nå ud til målgrupper, der ellers har været svære at nå med OL-budskabet – for eksempel børnene. Danmark har en lang række verdensklasseatleter, som vi er rigtig stolte af, og som er forbilleder for de tusindevis af børn og unge, der dyrker idræt i vores klubber og foreninger. Med OL-kortene vil vi profilere OL-holdet - hele Danmarks landshold,” siger han.
- Målet med samlekortene er blandt andet at nå ud til målgrupper, der ellers har været svære at nå med OL-budskabet – for eksempel børnene. Danmark har en lang række verdensklasseatleter, som vi er rigtig stolte af, og som er forbilleder for de tusindevis af børn og unge, der dyrker idræt i vores klubber og foreninger. Med OL-kortene vil vi profilere OL-holdet - hele Danmarks landshold,” siger han.
Morten Schram Rodtwitt er idag olympisk konsulent i DIF.