20. maj 2013

Henriette Engel Hansen skuffet over World Cup resultat i Tjekkiet

Målfoto: K1 500 meter, World Cup - Racice

Henriette Engel Hansen var ikke helt tilfreds med weekendens World Cup resultat i Racice i Tjekkiet.

- Det blev ikke lige det resultat, jeg havde håbet, men sådan er det. Jeg sluttede som seks. Jeg lå til medalje men mistede balancen med knap 200 meter igen, hvorefter det blev ren overlevelse.

- Jeg er meget skuffet, men kan desværre ikke ændre på resultatet samt vejr og vind på banerne Jeg må bare lære at ro i kraftig medvind og tilhørende refleksbølger, siger hun.
 
- Nu gælder det den næste World Cup i Poznan om to uger. Det bliver godt at komme hjem og have halvanden uge med ro på og bare træne, hvorefter den skal have maksimalt gas i Poznan.
 
I Poznan ror Henriette Engel Hansen også 1.000 meter.
 
- Det bliver lidt sjovt at prøve igen efter fire års pause på den distance, siger hun.