26. august 2012

Troels Lund: Endelig blev det min tur!

Troels Lund og Kasper Stig Henriksen vandt K2 200 meter i U18-klasen. Foto: Jan Christensen.


De danske mesterskaber 2012 i U18-klassen faldt godt ud for Troels Lund fra Neptun med hele 3 guldmedaljer. To medaljer i enerkajak og en i toerkajak blev det til.

- Endelig blev det min tur til at vinde den 200 meter, fortæller han efter sidstedagen af DM.

- Ikke fordi min 200 meter var fantastisk, men jeg fik et godt flow ned af banen, så jeg fik en høj nok fart til at hente de andre efter en af mine mange dårlige starter, fortæller han.

Neptuneseren kom først i mål i tiden 37:290 sek., mens Kasper Stig Henriksen Marselisborg tog sølv i 37:740 sek. og Jeppe Jensby fra Silkeborg fik bronze i tiden 37:780 sek.



Det skulle samtidig vise sig, at der var mere U18-guld på vej til Troels Lund.

- Vores K2 200 meter var ikke noget super løb.  Jeg fik et par dårlige tag, og vi mistede helt rytmen ved 100 meter, men vi holdt altså gang i den og kom først i mål, siger Troels Lund, der roede sammen med Kasper Stig Henriksen fra Marselisborg. 

Toer blev Thomas Rasmusen fra Skovshoved og Thomas Mogensen fra 361, mens 3. pladsen gik til Lasse Bro Madsen, Vallensbæk og hans makker Simon Hvam fra Pagaj.

Også 500 meter distancen søndag kastede en guldmedalje af sig til neptuneseren.

- Jeg havde ikke forventet noget til dette DM, da jeg ikke har haft særlig meget fart i båden her på det sidste,  Så det var en stor overraskelse jeg kunne gøre mig på 500 meteren, siger Troels Lund.

Her roede han  DM-guldet hjem i tiden 01:45:610 min. mens Jeppe Jensby fra Silkeborg roede i 01:46:310 min og fik sølv. Jens Visbech fra Maribo fik bronze i tiden 01:47:800 min.