Efter 5 års pause vendte Dansk Kano og Kajak Forbund i 2010 tilbage med et gratis magasin om kano og kajak.
Magasinet Kano & Kajak sendes til samtlige DKF-medlemmer seks gange årligt. Magasinet er i 2011 blevet redesignet, og er et livsstilsmagasin for kano- og kajakentusiaster.
Oplaget er 17.000 eksemplarer pr. nummer og magasinet udkom 6 gange i 2011.
For klubberne er magasinet en hjælp til at holde medlemmerne i kontakt med kano- og kajaksporten både sommer og vinter. Magasinet kan inspirere til nye initiativer og til endnu bedre udnyttelse af de aktivitetstilbud som DKF har til roere og padlere.
Magasinet udgives i samarbejde med Mediehuset Mors, der i starten varetog både annoncesalg samt det journalistiske og grafiske arbejde.
Efterfølgende er annoncesalget for Magasinet Kano & Kajak dog overdraget til DG media i København.
Magasinet kommer økonomisk ud af 2011 med et pt. uoplyst underskud. Årsagen er at annoncesalget ikke har holdt det forventede niveau samt højere produktionsomkostninger end forventet.
DG media skriver på deres hjemmeside generelt om annoncesalget i 2011:
- Siden krisen startede i 3. kvartal 2008 er det næsten kun gået bagud for den samlede annonce- omsætning i specialmedierne. Det ene kvartal efter det andet har annonceomsætningen været i reelt fald, men med 3. kvartals indeks 103 nås et niveau, der ligger over samme kvartal sidste år
Men det samlede resultat for Magasinet Kano & Kajak er altså blevet et minus, hvilket har påvirket Dansk Kano og Kajak Forbunds årsregnskab for 2011 negativt, fremgår det af det seneste bestyrelsesreferat fra forbundet.