2. februar 2011

René Poulsen og Kasper Bleibach på træningslejr i Spanien


René Poulsen drager om kort til Sevilla i Spanien på endnu en træningslejr.
Foto: Jens Thybo.

René Poulsen og Kasper Bleibach drager d. 6. - 27. februar 2011 på træningslejr i Sevilla i Spanien.

- I Sevilla står den sådan set bare i grundtræningens tegn i tre uger for at lægge en god base, fortæller René Poulsen på sin hjemmeside. 
 
- Jeg har en rigtig god træningsgruppe dernede, der godt nok ikke indeholder 3-4 af verdens bedste K1-roere, men til gengæld kommer 3-4 af de bedste U23 roere i Danmark med foruden Danmarks bedste maratonroer.
 
Kasper Bleibach deltager også, men vi træner nok ikke helt det samme, da han skal ro K1 200 meter og jeg K1 1.000 meter, siger René Poulsen.
 
- Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang, og håber at træningen bærer frugt, så jeg kan ro stærkt til sommer, siger Rene Poulsen.
 
Her gælder først og fremmest muligheden for OL-udtagelse ved VM i Ungarn. 

De danske kajakroere kan ved dette VM tilføje nye medaljer til VM-statistikken, der er opgjort siden 1938.

I denne statistik ligger Danmark som 17. bedste nation.

ICF´s VM-medaljestatistik 1938-2010:



Læs mere om VM-medaljestatistikken her!